Wednesday, December 16, 2009

Motvind

Jag har lite motvind just nu.


* I går kväll började hemelelektroniken vända sig emot mig och bryta samman, pryl efter pryl. Och inte de sakerna jag är sugen på att byta ut heller. Buuh.

* Varför får Svenska Spel göra reklam när inte Systembolaget får det?

* Klev på bussen denna kalla vinterdag på väg till jobbet, började lyssna på lite musik och plötsligt så spelas "Somewhere Only We Know". Det är låten i youtube-klippet i mitt inlägg "Avståndsförälskelse". Jag fick exakt samma känsla som i det klippet, fast precis tvärt om. Ironin var total.

* Jag har skaffat ett kontantkort (för mobiltelefon) till min mor eftersom min syster slarvat bort hennes. Och det är verkligen sjukt läskigt att gå in i mobiltelefonbutiker. Alltså, det är verkligen i klass med att åka svarttaxi i Aten eller att kliva på fel tunnelbanetåg i Brooklyn. Den där "jahapp, nu blir jag snart rånad"-känslan, liksom.
Ja, försäljaren försökte förstås sälja nånting till mig också. "Ringer du mycket?" frågade han. Efter att jag sagt att jag redan ringer med dem. Der går alltid sälja nåt dyrare, tydligen. (Public service: Att säga "Jag har jobbtelefon" är väldigt effektivt.)

* Jobbet idag kändes som att köra bil fortfortfort och krascha med en bergvägg. Fast lite mindre farligt och lite mer irriterande.

* Ibland händer det. Det där ögonblicket av total lycka. Oftast gör det det inte. Och definitivt inte särskilt nyss.


Blä!

1 comment:

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.