Saturday, December 5, 2009

Betygsättning

Då morgonen inleddes med lite bakfylla har det konsumerats mycket media idag.


There will be blood: Förbannat välgjord och med skitbra skådespeleri osv och just nu är jag lite fascinerad av allt som har med USA på 1800-talet att göra, men nånting bakom hittade jag inte och slutet var ju helt muppigt.

Betyg: Ångrar inte jag såg den åtminstone



Legend of Zelda: Wind Waker (GameCube): Är i slutet av spelet. Letar triforce-bitar. Segla, segla, segla, vifta med pinne, segla, segla, segla. Tur att jag är prylsamlare utan dess like och står ut med det. I övrigt är det det lättaste Zelda-spelet jag spelat hittills (har inte varit i närheten av att dö sen någon boss alldeles i början av spelet), och jag föredrar nog den lite "seriösare" stilen i Ocarina of Time, men allt som allt så är det roligt och i god Zelda-stil finns det precis hur mycket som helst att göra.

Betyg: Ska snart segla lite mer...



Playa del Sol, säsong 2, avsnitt 10 (svt play): Det borde inte ha gjorts en andra säsong av Playa del Sol. Den första säsongen var rätt kass ur komedisk synpunkt men hade ändå en viss värme (förrutom att solen skiner och Mikael Tornings karaktär svettas hela tiden). I den här säsongen har de har alltså tagit bort all längre handling, de två normala karaktärerna som vägde upp för de tre störda karaktärerna är också borttagna, och av nån anledning bär de gröna uniformer istället för gula. Hmm.

Betyg: Nätt och jämnt sevärt, gör mig mest sugen att plocka fram DVD:n med första säsongen...



Robinson Karibien, avsnitt två, eller tre kanske (TV4): När eftertexterna började rullade insåg jag att jag inte kunde bry mig mindre om hur de kommer gå för de människor som är med i år. Otroligt ointressanta karaktärer, och det mesta känns lite... gjort. Pluspoäng dock för att Paolo Roberto är mindre irriterande än den där tjejen som ledde det förra året.

Betyg: Ointressant



De sista 13 minuterna av nåt avsnitt av Air Crash Investigation (inspelat från National Geographics): Jag erkänner, jag är överintresserad av flygolyckor.

Betyg: Lärorikt



Trafikmagasinets familjetest av SAAB 900 (svt play) Tråkigt, till sista 5 sekunderna då Carl-Ingemar Perstad allvarligt meddelar att "Vi har förstås klagat på SAAB om den dåliga värmen och där medger man problemen och meddelar att alla 900 som sålts har återkallats för att få värmen justerad". Alltså, den statliga tv-kanelen som sysslar med trafikrelaterad konsumentupplysning kontaktar SAAB och klagar, varefter SAAB snällt fogar sig efter kritiken. Det är inte rätt. Undrar om Filmkrönikan ringde upp filmproducenterna och krävde att de skulle åtgärda bristerna i filmerna de recenserade också, ser inte riktigt varför det skulle vara annorlunda.

Betyg: Usch för sosse-tv

No comments: