Monday, December 7, 2009

Avståndsförälskelse

Det här inlägget är mer tjat om Australien. Jag pratar ofta om Australien, men det är inte så konstigt när det är så jävla bäst.

Den här videon har jag postat förrut. Jag har också skickat adressen till den till en hel massa bekanta, med minst sagt ljumma reaktioner.

MEN, jag tycker i alla fall att det är den video på HELA YouTube som bäst påminner mig om känslan av att bara knata runt på Melbournes gator.



Lägg särskilt märke till att solen skiner extremt mycket. Och att allt är skitfint.

För ett tag sen drömde jag att jag helt enkelt klev av flygbussen på Southern Cross station, och gick direkt, som så många gånger förr, till Crowne-komplexet och käkade på food courten där. Och solen sken. Och det var varmt.

1 comment:

elli said...

Det ÄR fint. Lite på grund av gråtlåten. Men ska du inte göra ett återbesök snart då?