Wednesday, December 23, 2009

Ironi

Jag har haft ovanligt stora framgångar med kvinnorna den senaste tiden.

För några veckor sen, var jag t ex på dejt med en tjej och det sa bara klick, liksom. Fast det var inte så mycket dejt som jag var restauranggäst och hon var personal. Om man räknar McDonald's som restaurang. I all fall slog det gnistor under vår korta, intensiva dejt. Vi får se om vi träffas igen, jag är lite rätt att hon inte var helt engagerad i att bilda ett förhållande och hon kanske missförstod vad jag menade när hon frågade "Var det bra så?" och ja sa "Ja".

Senare, samma kväll faktiskt, hade jag ett lite förhållande åt det lite mer fysiska hållet med en tjej på bussen på väg hem. Det var lite väl stor åldersskillnad bara (40+) och det kanske inte var helt helhjärtat från hennes sida. Misstänker att det kan ha berott lite på att bussen var väldigt full. Och att hon inte var så jätteliten.

För att inte tala om nyss, när jag hamnade bredvid en norsk tjej på tåget. Vi började snacka direkt, eller nej det gjorde vi ju inte men vi båda sa "Tack" till konduktören när hon kollade våra biljetter i alla fall. Vi insåg direkt att vi hade jättemycket gemensamt när vi båda plockade upp våra mobiler och drog på musik. Några sekunder såg jag till och med i ögonvrån att vi båda samtidigt trummade takten med med ett finger till vad det nu var vi lyssnade på (eller om hon skrev SMS kanske). När hon sen tog upp en skvallertidning om TV-kändisar så kändes som vi känt varandra i flera år! (Jag menar, hallå, jag satt ju och tittade på Spin City, som är en tv-serie liksom. Helt sjukt sammanträffande, det måste varit ödet!) När det var dags för henne att gå av vid Kil avslutade vi redan varandras meningar! ("Var detta Kil det, elle"..."Japp") Ja herregud.


Ja, kvinnsen bara kastar sig över mig alltså. Vet inte hur jag ska kunna välja och vraka och hitta den rätta bland alla de här.

Dagens låt är ju i alla fall utan tvekan:




Ironi = "En stilfigur som innebär att det finns en skillnad mellan vad som sägs och vad som egentligen menas. Publiken, åtminstone en del av den, förutsätts även vara införstådd med detta."

1 comment:

Ida said...

Ironi är ju alltid bra.....