Friday, March 30, 2007

Bra och dåligt, mest dåligt

Dåligt: Riksbyggens telefonservice...
- Ringer upp.
- "Du står i kö. Vi tar strax emot ditt samtal", osv.
- Fem minuter senare kopplas man till en växel.
- "Jag kopplar dig", säger telefonisten.
- "Du står i kö. Vi tar strax emot ditt samtal", osv.
- Fem minuter senare kopplas man till en växel.
- "Jag kopplar dig", säger telefonisten.
- "Du står i kö. Vi tar strax emot ditt samtal", osv.
- Fem minuter senare: "Samtalet avslutas. Välkommen åter. Samtalet avslutas. Välkommen åter. Klick."

Jans ranking över sämst telefonservice är nu:
1. British Airways (de har inget svenskt telefonnummer - det är post eller fax, till FRANKFURT, som gäller)
2. Riksbyggen/Stiftelsen Karlstadshus (nerkopplad efter en kvart)
3. Comhem (mitt personliga rekord ligger på över 50 minuter, men man kom iaf fram)
4. Försäkringskassan (10 minuter bara, men blev kopplad kors och tvärs och höger och vänster och deras svar på mina frågor hjälpte inte ett skit)
5. CSN (30 minuter)

Dåligt: Att flytta är bra men själva flytten är jävligt jobbig =) (Samlar krafter...)

Dåligt: Att sälja något halvdyrt på Tradera, och sorgset se på när någon annan får samma sak (fast mycket sämre) såld för minst 200:- mer, på grund av lite ogenomtänkt "säljstrategi" från min sida =(

Dåligt: Tentor är aldrig bra.

Dåligt: Resten.

2 comments:

Anonymous said...

hahaha.. "dåligt: resten" roligaste jag har hört på länge.. hahaha.. snacka om att va depp.. :)

D.Skoog said...

var var de bra inslagen?