Sunday, March 25, 2007

Fortsättning

Ja, jag fortsätter väl där förra inlägget slutade...

Det blev torsdagskväll och Katrin säger på MSN: "I kväll ska vi dricka öl!"... Ja, så blev det, fast med cider istället för öl då. Efter att ha hoppat in i slutet av en förfest och hetsat i mig två flaskor bar det av till Harrys. Där dracks det mer. Bland det roligaste var att se en biffig elektriker från Torsby försöka (och misslyckas totalt) med att ragga med sig två damer hem.

När kvällen börjat ta slut består sällskapet av en hårdrockare extra. Richard hittar någon han känner som kör förbi, och denna någon säger att han kör oss till Bellevue för en hundring. Gött, tjäna en tjuga. Så, vi fem tränger oss in i den lilla Golf:en från 80-talet och så bär det av. Vi kommer ungefär knappt någonstans alls förräns en polis stoppar oss. "Va roligt, böter" tänkte vi allihop, men vi hade snortur och alla klarade sig. Sen ringde vi en riktig taxi.

På fredagen gjorde jag klart skolgrejer och hela kvällen gick åt till tv-spel och att åt till att titta på Moulin Rouge - tänk att jag väntat så länge med att se en film som var så tokigt bra...

Sen blev det lördag. Utgång! Ja, det var trevligt, drack lite mycket kanske, men vad gör det. Kvällen sänktes lite av att jag fick svinont i huvudet mot slutet och fick nåt skit i ögat, och av diverse mindre glada miner på slutet. Och framför allt, av att jag är helt död idag, söndag. Bakfylla suger.

Jag började med att gå till bussen (går en gång i timmen) utan att kolla vad klockan är. Ja, orka gå tillbaka hem, tänkte jag och knatade in till centrum. Sen på bussen till Kronoparken möter jag en kille som var på festen dagen innan, som konstaterar att jag var "lite dragen" igår. Lite senare fäller jag en kommentar som kunde tolkas ganska rasistiskt (men bara om man tolkar det på ett helt annat sätt än jag tänkte). Sen åkte jag hem och gjorde inte ett skit.

Och nu är jag så jävla sugen på glass så det finns fan inte...

No comments: