Sunday, March 11, 2007

Jaha, utmanad, tänka sig

REGLER: Varje spelare börjar med att skriva sex underliga/egendomliga saker om sig själv. Bloggare som blir tagen ska skriva sex saker om sig själv i sin blogg och samtidigt ange reglerna för spelet. Slutligen väljer bloggaren sex nya bloggare och gör en lista av deras namn. Efter det är gjort skriver han eller hon en kommentar i deras bloggar för att låta dem veta att de har blivit tagna och att de ska läsa ens egen blogg för mer information.

1. Jag är så jävla fattig. Ärligt. Min tv är typ trasig på 17 olika sätt, framför allt kan man inte titta på tv utan att ha en video inkopplad också. Min stereo är en sådär 30 år gammal och min dator går sönder lite mer för varje dag som går... Nån soffa har jag inte heller och på mina väggar sitter det inte mycket... Suck

2. Alla som träffat mig i verkligheten vet ju om detta, men i alla fall... Jag pratar om saker som ingen bryr sig om, hela tiden. Det är som att alla andra har ett filter som tar bort allt ointressant, men att mitt filter är en halvminut för långsamt. Typ, "Jag hittade en plastpåse under sängen iförrgår, det du, haha!" och två sekunder senare, "Hur tänkte jag nu?"

3. David skriver att han har ovanan av att titta folk han möter på stan i ögonen. Jag kan säga att jag har exakt samma "problem", och dessutom så ser jag alltid väldigt sur ut när jag går på stan. MEN: När det gäller folk man faktiskt känner tillräckligt för å kanske hälsa på, DÅ jävlar ska jag titta åt nåt helt annat håll och undvikas så mycket det bara går. "Tänk om jag hälsar men inte han/hon?", "Tänk om han/hon tycker vi egentligen inte känner varandra tillräckligt väl för att hälsa på varann?", "Tänk om jag ser fel, och jag blandar ihop honom/henne med nån annan? Ska jag ska säga hej, hej hej, hallå, tja?"... Den frågan jag BORDE ställa mig själv är om jag råkar vara lätt autistisk eller bara jävligt svensk... =/
Nåja, det är väl inte bara dåligt, man KAN ju säga, "jag såg dig inte", och så undviker man ju faktiskt att säga "hallej" (beslutsångest mellan hallå och hej), eller att hälsa på folk man inte känner....
Appropå Sverige...

4. Jag gillar inte Sverige för fem öre. Inte så jättepraktiskt kanske... Gillar inte klimatet, jag gillar inte jag gillar inte att alla främlingar är otrevliga och jag gillar inte den totala frånvaron av ärlighet. Eller när jag själv sitter och funderar på vid exakt vilken tidpunkt det är minst risk att ta upp ryggsäcken från sätet bredvid till knät, för att förolämpa färst personer.

5. Jag tycker att våren suger, för då får man dessutom ångest bara av att sitta inomhus (vilket är mitt favoritställe att vara), och så syns damm mycket mer när solen lyser in genom fönstret. Å andra sidan så fryser man inte ihjäl och så slipper man snö och is och mörker året om, så det är väl bra ändå, egentligen.

6. Jag är list-beroende. Jag skriver "att göra"-listor överallt. Jag har ett papper i fickan med en todo-lista, jag har typ 7 listor på datorn, jag har en lista i mobilen, och säkert på fler ställen jag inte kommer ihåg. Sen har jag en kalender, listor på saker jag måste köpa, lister på filmer jag måste se, listor på musik jag måste ladda ner, listor på saker att ta med hemifrån, och så vidare. Varför det? Jag kollar nästan aldrig på dem. Det är bara det att när jag kommer på nåt jag måste göra, och skriver upp det nånstans för att inte glömma bort det. Då blir det som det blir.


Jag utmanar... Ja, Eh, VA FAN! Hur fort har inte den här grejen spridit sig då? ALLA jag vet som bloggar har verkligen skrivit detta redan. Det här är ju fan löjligt. Jaja.

PS: Vem la märke till mitt tappra försök att ta tillbaka ordet (få, färre,) "färst" till svenska språket? =)

2 comments:

Jonny said...

Jan dammit, do you know any free online Sweedish-English converters? This is fustrating... :P

Anonymous said...

Jag tänkte faktiskt jubla och kommentera "färst" innan jag sett ditt ps.. ^^