Sunday, December 21, 2008

Omotivation...

...är ordet att använda när jag sammanfattar den 20:e december 2008. Idag har jag vaknat, tvättat, handlat, spelat demot av Motorstorm: Pacific Rift och kom på 16:e plats av 16, somnat i soffan i 4 timmar, sett andra halvan av Love Actually, fått veta att en klasskamrat fått sparken och en annan blivit utvecklingschef, sett hela The Cable Guy, ätit en nachotallrik, och köpt Castlevania Chronicles.

Några saker jag inte gjort är till exempel diskat, bäddat, städat, packat, något på exjobbet, eller tränat.

Dagens höjdpunkter var att Hemköp säljes märkes-isté för 2 kronor plus pant för 50cl-flaskor. Det är betydligt billigare än de 3,50 euro jag betalade för en 33cl-burk på en färja i grekland (även om jag nog uppskattade den sistnämnda ganska mycket mer).

Dagens filmtips är The City of Lost Children:
"Krank (Daniel Emilfork), who cannot dream, kidnaps young children to steal their dreams. One (Ron Perlman), a former whale hunter who is as strong as a horse, sets forth to search for Denree, his little brother who was kidnapped by Krank's men. Helped by young Miette (Judith Vittet), he soon arrives in La Cite des Enfants Perdus (The City of Lost Children)."
Några bilder ur filmen är nog bättre beskrivande än den där texten dock. Titta här...

1 comment:

Anonymous said...

Själv har jag, nostalgiskt överväldigad, spelat Castlevania Bloodlines.

http://en.wikipedia.org/wiki/Castlevania_Bloodlines