Tuesday, December 23, 2008

Hon älskar snabbt hon älskar mjukt hon älskar mig

Det är helt absurt. Nej, naturligtvis är det ingen som älskar mig snabbt och mjukt. Det handlar om något helt annat: Uppenbarligen så kan jag fastna för låtar och lyssna på dem precis hur många gånger som helst. Just nu är det Snowstorms gamla "dänga" jag är beroende av. Jag har lyssnat på den säkert mer än 100 gånger under de senaste dagarna. På den tre timmar korta tågresan upp hit, med en mobil fylld med bra musik, var jag ändå sur på mig själv för att inte denna var med.



(och nej, för en gångs skull finns inget uselt gömt budskap i texten eller referens till verkliga händelser - den kunde lika gärna hamnat om purjolök... fast den hade ju inte varit lika bra då.)

Min bror har en likadan defekt, fast lite värre. Och hans musiksmak är inte riktigt samma som min. Under ÅR ältade han t ex Jerry Williams "Did I tell you" och Svenne Rubins "Långa bollar på Bengt". Att höra bara en sekund av dessa och många andra låtar ger mig en omedelbar ångestattack. I princip.



God Jul allesammans!

No comments: