Sunday, December 14, 2008

Anledning #3: Min lägenhet



Så här har det sett ut i ett skåp i mitt kök sen jag flyttade in.

På lappen står det "Kunde ej få bort detta, kontakta Mölndalsbostäder!"

Det har jag gjort.

Tre gånger.

Nu skiter jag i det och håller skåpet stängt tills jag flyttar.


För ett tag sedan kom det upp en lapp i trapphuset. "Ökat tillgänglighet för Café Bifrost, ber om ursäkt för störningar under arbetet, bla bla bla".

Eftersom jag inte hört talas om något "Café Bifrost" ignorerade jag det förstås.

När de motorsågade ner träden utanför mina fönster en tidig morgon var jag fortfarande lyckligt ovetande.

Men döm om min förvåning när jag tittade ut genom fönstret förra lördagen och såg det här:



Det är min balkong man ser till höger. De har alltså grävt en jättestor grop under min balkong.

Nu en vecka senare har de grävt bort resten av gräset som fortfarande syns på bilden. De har börjat fylla gropen med saker också. Grus, sten och betong. Grått, grått och grått. Som ni ser på bilden var den här gräsplätten det enda gröna i min utsikt, förrutom raden med träd längs vägen en bit bort.

Och vad som än menas med "ökad tillgänglighet till Café Bifrost", så tvivlar jag jävligt starkt på att det är något som kommer få mig trivas bättre i den här lägenheten.



Och tack vara att bostadssituationen i skitlandet sverige är som den är (och nej, den blir INTE bättre om Hyresgästföreningen får som de vill), så kommer antagligen den här 68 kvm lägenheten i Mölndal som jag bara tänkte bo i "tillfälligt" snart att bli den lägenhet jag bott längst i av alla.

Kära politiker, ska ni införa några jävla marknadshyror nån gång eller ska sverige fortsätta vara semi-kommunistiskt oavsett vilket parti som styr?

Bitterhet.

No comments: