Wednesday, February 25, 2009

Lägesrapport

Är i Luleå (Lule som det heter på lokalspråket). Första gången i år jag faktiskt tycker det känns som att det är vinter... Bra: Snö är finare desto mer det är av det, här är det jättemycket av det. Det finns en gata som heter "Namnlösa gatan". Gatorna är Manhattan-inspirerade. Norrländska. Dåligt: KALLT (men inte mycket värre än Gbg). Fyrhjulingar på vägar. Avståndet till andra ställen.

I morgon ska jag presentera en demo som jag och en kollega gjort. Förbereder mig för fullt... I morrn får vi se vad de där kurserna i presentationsteknik gav... =)

Efter det blir det nog till att flexa ut en del timmra och gå i SharePoint-celibat (jag hade seriöst mardrömmar om SharePoint i går natt, och när min klockradio väckte mig kan jag svära på att det stod "Content Types! Content Types!" i displayen...

Till helgen blir det till att skriva den jävla nya inledningen (cirka 1 A4) till exjobbet. Sista punkten som är nått nytt, sen ska det bara korrekturläsas och lämnas in... Det är så jävla nära nu...

Under nästa vecka får jag förhoppningsvis högtalarna till mitt nya system. Förstärkaren har redan skickats och kommer nog vänta på mig i Gbg... Jag känner mig som ett barn innan julafton...

Och nästa helg blir det kanske en resa till Mogren och Skoog utanför Oslo och skämma ut mig i skidbackarna, om bankkontot och flexbanken tillåter...


Just nu har jag ju inte långtråkigt i alla fall.

No comments: