Wednesday, February 11, 2009

Dagens konsumentupplysning

Om man köper 2 000 trisslotter, kommer (i snitt) så mycket som 3 av dem vara värda mer än 100:-.

Ska man köpa trisslotter ska man nog göra det för spänningen att skrapa =)



När jag ändå är igång... Fan, jag är snäll och delar med mig av mina nördkunskaper idag...


Att produktförsäkringarna som elektronikkedjorna försöker sälja en är värdelösa vet förhoppningsvis alla om redan.

En dyrare HDMI-kabel ger aldrig bättre bild än en billig.

...och det nördigaste av allt, det jag lärde mig efter lite Google-studier för några dagar sen efter att ha funderat över varför min mobiltelefon som jag köpte av en kompis för mer än 3 år sen fortfarande har flera dagar batteritid:

Om du skaffar saker som har ett batteri, skaffa ett med Li-Polymer, och INTE med Li-Ion. Li-Ion är sämre på alla sätt, förrutom att det är billigare.

Och nej, att ladda ur batterier helt lite då och då gör INTE att de räcker längre.


Fan, jag är mer public service än svt idag.

1 comment:

D.Skoog said...

Dyrare HDMI-kabel kanske dock håller längre =) å eventuellt skärmar bättre.

Vissa batterier mår bättre av urladdning. Iaf mår de bra av att användas, å inte stå med laddsladden i hela tiden.

pussåkram