Sunday, December 30, 2007

Januari kommer bli hårt

Ja, minsann. Det kommer skrivas minst 40 sidor, och pillas en hel jävla massa med elaka routrar som inte gör som man vill, och presenteras och opponeras och ha sig. Och så kommer det att letas bostad. Om det lyckas, blir det flytt, och det är ju alltid lika jobbigt. Och så kommer jag inte tjäna en enda krona. Och i mina drömmar så får jag flashbacks med gråtande människor på järnvägsstationer och vaknar upp med den där "bla bla prioritera rätt saker här i livet så bla bla alla dör men inte alla lever bla bla"-insikt - och det är ju bra förrutom att jag redan fått den 117 ggr förrut och redan, för fullt, jobbar på att genomföra det:

(exjobb + bostad) --> jobb --> pengar --> (köpa mig lycklig + resa till underbara platser)

Kan inte bli bättre...

Eller jo, det är förstås en sak som saknas i den där planen (och det är inte australien, det hamnar förstås under "resa till underbara platser")... Men men, inte lätt, inte lätt.

Gott nytt år!

No comments: