Saturday, December 22, 2007

Fler saker som är dåliga

1. I morgon ska jag, istället för att åka hem som planerat, spendera tre timmar åt att åka till Gbg i ett fullsatt tåg, spendera tre timmar i Gbg utan att ha pengar att shoppa för, åka och titta på en lägenhet, åka tåg hem i tre timmar på ett fullsatt tåg. Det är väl typ 95% risk att jag inte får lägenheten och spenderar en hel dag och minst 400 spänn på ingenting. 85% av tiden kommer jag antingen frysa eller svettas, eftersom det är vinter.

1½. SJs hemsida suger.

2. Att sitta i en cab och glida längs nån kust med golden gate-bron och en solnedgång i bakgrunden lyssnandes på "Broken Promises" av Moments in Grace, ligga och lata sig på nån strand eller att sitta på en parkbänk sent en kväll och titta upp mot valfri storstads storslagna skyline (storstad som i "riktig storstad med skyskrapor") känns förbannat jävla avlägset. Det enda jag har är den där jävla låten och ett gäng fotografier från Google.

3. Jag tänkte, att "om jag skulle ta och trycka upp en normal bild på mig själv på Facebook", och började leta bland mina bilder på datorn. Nope, inte en enda bild där jag inte är ser svinfull ut, inte har ett leende stort nog att rymma en kamera, inte ser ut som quasimodo eller inte gör nån ful grimas eller fjantar mig på nåt jävla vis. Suck...

4. Det vanliga - Exjobbet är väldigt mycket, det är väldigt kallt, jag har ont om pengar, osv osv osv

God Jul för helvete.

1 comment:

Anonymous said...

Men sluta gnalla nu! Alla kan ju inte ligga i hangmattan och sova bort eftermiddagen utanfor sin strandbugalow!... men du har ju iaf jobb i februari! O det blir ju ljusare har jag hort?