Tuesday, December 18, 2007

"Instant fail"

"Instant fail" är modetermen som används flitigt av nördar på diskussionsforum för att spydigt meddela någon annan att den har fel. Den kan också användas för att beskriva två andra saker:

1. Eventuella raggförsök på:

(Synd att jag inte har någon räknare, vore intressant att se hur många extra besök den där bilden ger den här bloggen.)

2. Att hitta bostad i Göteborg. "Värre än Stockholm", säger dom. "2,5 miljoner sökande på 2000 lägenheter", säger dom. "Det finns ingen annan plats i världen det är så stor bostadsbrist som i sveriges storstäder", säger dom.

Instant fail var det definitivt på lägenheten jag var och tittade på i går. Och antagligen alla andra jag någonsin får titta på... Min bostadssituation är inte den värsta, jag tjänar inte mest pengar och jag saknar grundläggande social kompetens. Det finns helt enkelt ingenting som motiverar någon att hyra ut sin lägenhet till mig.

Det här kan ta ett tag alltså...

Bortsett från det, så är det brist på värme, pengar och tid. Fy fan.

No comments: