Tuesday, April 17, 2007

"Telefonsupporten vs Jan", favorit i repris

5 april:
Jan beställer Com hem. Jan letar upp modemet jag hade från förra abbonemanget och kopplar in det. Internet fungerar inte. Supporten har stängt för dagen.

10 april (när supporten öppnat igen):
- Jan: "Hej, jag har vill använda ett annat modemet än det jag väntar på, eftersom det säkert kommer ta minst 80 dagar till innan jag får det."
- Norrlänning: "Ok, ge mig serienummret."
- Jan: "00B153F...osv"
- Norrlänning: "Klart, det gick jättebra. Det kan ta upp till 24 timmar innan det fungerar."

24 timmar senare, 11 april:
- Jan: "Hej, jag ringde igår och vill exakt samma sak som då."
- Annan norrlänning: "Ok, ge mig serienummret."
- Jan: "00B153F...osv"
- Annan norrlänning: "Nej, det går ju inte. Ditt modem fungerar inte."
- Jan: "Eh?"
- Annan norrlänning: "Det ska inte fungera. Alla med såna modem ska ha fått nya modem. Du får vänta på modemet som hör till ditt abbonemang.

17 april:
- Jan (efter, för första gången, knappt någon telefonkö alls): "Hej, var fan är mitt modem?"
- Nån: "Vårt system är nere just nu. Ring oss igen senare."

Senare:
- Jan: "Hej, var fan är mitt modem?" (fast med snällare ord)
- Icke-norrlänning: "Ditt paket har legat på Kronoparksjouren sedan den 11 april. Du får hämta ut det, och sen ringa oss och ge oss serienummret så vi kan logga in dig på ditt nya modem."
(Nån på posten ska DÖ, för jag fick ingen avi.)

En tur till jouren senare och 10 minuter i telefonkö:
- Jan: "Hej, jag har fått ett nytt modem. Jag vill använda det."
- Första killen hittills: "Ok. Jag fixar det."
- Jan: "Ok, du behöver inte serienummret?"
- Killen. "Nej, jag har det här, så det kunde ju hon du pratade med nyss ha gjort åt dig faktiskt."


Jag tror att det finns en konspiration eller nåt som inte vill att jag ska få använda Internet.

Förresten känns till och med 2MBit helt plötsligt lite onödigt när jag inser att min hårddisk bara kan skriva saker i 1 MBit.

Förlåt för den här tråkiga läsningen, jag var bara tvungen att få ur mig lite hat och aggresioner. =)

2 comments:

Anonymous said...

det var rolig läsning! hahaha =D

D.Skoog said...

haha...
Hade en nästan likadan upplevelse med Boxers kundtjänst härom veckan... väntar fortfarande på att de ska ringa upp... (vilket jag vet att de inte kommer göra, men ändå)