Wednesday, June 9, 2010

Lars Ohly är helt jävla dum i huvudet.

Lars Ohly är helt jävla dum i huvudet.

http://www.dn.se/nyheter/valet2010/girighet-som-drivkraft-far-ohly-att-se-rott-1.1118163

"– Jag är väldigt övertygad om att elit behövs i idrotten. Och när Andreas Johansson flyttar från Wigan i England så väljer han inte Djurgården utan han väljer Aalborg. Inte därför att han tror att han utvecklas mer som spelare där utan av det enkla skälet att han tjänar dubbelt eller tre gånger så mycket utan att Aalborg behöver betala något mer än vad Djurgården var villiga att göra. Det är en konkurrenssituation och det gäller inkomster under kort tid. Då anser jag att Sverige i likhet med Danmark och Norge ska sänka skatterna för dessa fotbollsspelare.

[...]


Kan inte vissa företagare vara förebilder för andra att skapa egna företag – på samma sätt som i idrotten?

– Den moroten spelar nästan ingen roll. När jag började på SJ tjänade mina chefer mångdubbelt mer. Inte var det någon drivkraft! Skulle alla bli chefer då?"


Jag finner inga ord.

Sa jag att Lars Ohly är helt jävla dum i huvudet?

No comments: