Thursday, August 6, 2009

Statusrapport

Oj, vad länge sen jag bloggade.

Lite mer än tre veckors semester har nyss tagit slut. Gjorde absolut ingenting första veckan, andra veckan åkta jag upp till värmlandsskogarna ett tag och tredje veckan hälsade jag på Skoog på Gotland. Turistade och slappade. Konstaterade att Visby är väldigt väldigt mysigt, att jag fortfarande absolut inte kan tänka mig att bo i Stockholm, att jag fortfarande måste skaffa en cykel, att skoogs skola lånar ut fetare datorer än vad mitt jobb gör, och att det hade varit trevligt med ett liv.

Sen kom jag hem och hämtade ut en inspelningsbar digitalbox på posten, kopplade in den, konstaterade att alla kanaler är upplåsta första veckan, och satt framför tv:n tills jobbet började.

På jobbet är det öde, kallt och väldigt mycket att göra. När jag började jobba passade jag på att börja ett nytt liv också, massor med ambitiösa saker har jag bestämt mig för. Jag kanske avslöjar vad ifall jag lyckas hålla dem...

No comments: