Thursday, July 16, 2009

Sommarlo- jag menar semester

Detta har jag gjort med hittills, i någorlunda kronologisk ordning:

- Sjungit karaoke på världens minsta klassåterträff

- Köpt soffkuddar och en större luftmadrass

- Sett en flygkraschdokumentär och naturligtvis efteråt fastnat bland flygkraschfilmer och -artiklar på Youtube och Wikipedia. (Den intressantaste var helt klart den på Teneriffa 1977 då missförstånd mellan piloter och kontrolltornet gjorde att två jumbojettar krockade och 581 personer dog. Sånt tycker jag är intressant.)

- Funderat över om jag har en analytisk personlighet eller inte. "Extremt analytiska personer är vanligtvis inte på samma ställe mentalt som fysiskt och uppfattas därför givetvis som frånvarande. De är stora observatörer av livet men deltar inte alltid i det, de tänker stort och skickligt men fumlar ibland med det triviala." Källa, döm själva

- Inte tänkt på jobb ett enda dugg... Förrutom i går kväll, då onda tankar började poppa upp i huvudet vid läggdags

- Stört mig på att en kille på radion gjorde reklam för en flash mob som skulle vara någonstans i Göteborg i helgen. Det är ju för fan inte en flash mob om folk vet om den i förväg. Jävla nötter.

- Stört mig på Gothia Cup. Överallt är dom. Till och med på IKEA. Man kan ju tro att det vore skoj för nåt jätteutländskt lag att ta en tur till IKEA, typiskt svenskt å allt, men vad var det som detta svenska lag tyckte verkade intressant på IKEA i Kållered? Och på spårvagnen idag. Fyra miljarder ungar som alla skulle to Brewnsparknnn. Och svett luktar dom. Allajävlahopa.

- Spelat alldeles för mycket tv-spel (Zelda, Final Fantasy IX, Super Mario 64 och Battlefield 1943)

- Försökt hyra film, igen, på SF Anytime. Gick inte bra alls. "SF Sometime" hade varit ett bättre namn i mina ögon just nu.

1 comment:

elli said...

Och epidemier sprider de hejvilt omkring sig.
Gothianerna alltså.