Friday, July 3, 2009

Företaget L'Easy...

...gör mig väldigt deprimerad. Varför?

Titta här:

http://www.leasy.se/bild-och-ljud/plattskarms-tv/43-60-tum/samsung-ps50b455-50-plattskarms-tv.aspx

Jag blir INTE deprimerad av att kontantpriset är 13 999:-, och att en snabbkik på Pricerunner visar att NetOnNet, Siba, Elgiganten, OnOff, inWarehouse, Hembiobutiken, Komplett, och ett helt gäng mindre kända butiker tar mindre än 13 000:- inklusive frakt för samma TV.

Jag blir INTE deprimerad av att det framgår klart och tydligt att kreditkostnaden vid 399 à 62 månaders avbetalning är 9 944:-, med andra ord, man får betala totalt 23 943:- för TV:n -- näst intill dubbelt så mycket som Sibas kontantpris. (Att 399x62 = 24 738 och inte 23 943 får jag inte riktigt att gå ihop, men det tillkommer väl säkert någon fakturaavgift eller nåt också).

Jag blir INTE deprimerad av att alla L'Easys priser är så här.

Jag BLIR deprimerad av att det finns tillräckligt många nötter i det här landet för att ett sånt här företag ska gå med vinst... Vilket det tydligen gör eftersom det har funnits i sverige i mer än 10 år.

No comments: