Saturday, April 26, 2008

Dags för ny mobil, tänkte jag

Jag tänkte att det vore en bra idé att undersöka om man kunde få en mobil lite billigare om man köpte nån som var bunden till nåt dyrt abbonemang med jättelång bindningstid samtidigt. Det verkar ju vara rätt poppis att göra så.

På de telefoner jag tittade på, oavsett abbonemang, sparade man verkligen inte en enda krona på att köpa en bunden telefon mot att köpa telefon och abbonemang separat. Eller jo, kanske nån hundring eller så. Varför köper folk bundna telefoner egentligen? Jag måste ha missat nåt. Om du har telefon med bindningstid och är nöjd med det, får du jättegärna berätta det för mig, jag är nyfiken. På riktigt.



Jag fick nyss ett samtal från "Radiotjänst i Kiruna". Det gjorde inget. Nån som vill sälja en tv?

No comments: