Sunday, February 3, 2008

Helt vanlig jävla bloggpost

Det har ju faktiskt hänt en del den senaste veckan.


Jobb: Verkar kanonbra, alla är jättetrevliga och det här kan bli hur bra som helst, helt enkelt. Det enda dåliga hittills är min egen insats - jag har gått runt och sett ut som ett levande frågetecken och jag känner mig lite som:





Flytt: Lägenheten suger, men flytten gick bra, förrutom att jag inte vet hur dörrar fungerar och att det var snöstorm hela vägen (fram till några mil norr om göteborg, där det inte trillat en snöflinga utan bara blåste, förstås).

Förresten, när jag åkte hem för att hjälpa till att lasta flyttlasset, var tågresan väldigt jobbig, framför allt därför att den gick med buss, och kördes av en chaufför som aldrig varit i värmland över huvud taget. Höjdpunkten var när ena takluckan på bussen blåste upp(!) och gick sönder så att den inte gick att stänga.

Extra snällt var det också att en tidigare hyresgäst lämnat en vattenkokare. Med någon trögflytande, gråsvart massa i. Mums.

No comments: