Friday, February 22, 2008

Joråmensåatteeee

Ja, det händer väl en hel del grejer.

Först å främst jobbar jag. Det där med åtta timmar om dagen är oväntat jobbigt, men ändå inte så farligt alls, på nåt märkligt sätt. Även om jag gjort ett ovanligt dåligt intryck där (antingen tänker de "han har inte alla hästar i stallet" eller "stackars liten") så är jobbet väldigt trevligt på massor av sätt. Hurra!

Särskilt idag, när lönen kommit. Eller, det har den inte, den bara ligger där som en irriterande "framtida insättning" som jag inte får röra. Tyvärr är jag skyldig min syster äckligt mycket pengar så glädjen är inte helt total.

Bor gör jag också, på 21 kvm, bristen på skåp är väldigt irriterande och allt är trasigt och dåligt. Vilken tur då att jag snart ska flytta till en väldigt väldigt sliten lägenhet på 68 kvm (ja, 68) på en bottenvåning i mölndal med svinigt hög hyra. Javäl, förstahandskontrakt i Göteborg, man får väl vara glad...

Sen var det ju tänkt att jag skulle åka uppåt och åka skidor till helgen, men vädret tyckte inte det och alla tåg utom fyra (!) var inställda.

No comments: