Sunday, January 27, 2008

Två dagar kvar

Jag är ovanligt glad.

Alla små bekymmer har försvunnit och i huvudet finns bara ett stort "det ordnar sig alltid".

Jag känner ett ovanligt stort behov av att prata med folk.

Jag har gått fram och tillbaka genom min avlånga lägenhet och tänkt på alla möjliga saker, och sparkat stortån på vänster fot jättehårt i samma tunga kartong tre gånger.

Klockan går väldigt oregelbundet, mina ben likaså.

Jag har en alldeles varm känsla i hela kroppen, framför allt känns det som att mina ådror transporterar härlig värme upp och ner genom mina pinn-smala armar och ben.

Jag känner ett ovanligt behov av att röra på mig, gärna fort och sprattligt, gärna till jättehög musik.

För en stund sen bestämde jag mig för att dricka upp de där cider-flaskorna som blivit över.

Nu ska jag lyssna några gånger på den stolligt kassa låten nedanför, och kanske avsluta med lite Basshunter när jag ändå är igång.

No comments: