Thursday, January 3, 2008

Lägesrapport

Jag är skrivit 19 sidor på exjobbs-uppsatsen. Det ska skrivas minst tre ggr så mycket. En del av det som är skrivit är helt enkelt inte sant, vilket jag inser efter att jag skrivit det. En del av det är inte genomläst en enda gång och är förmodligen helt oläsbart. Jag har inte använt en enda källa förrutom mitt eget huvud. Ingen handledare har sett nåt annat än innehållsförteckningen, så de kan lika gärna dissa allt ihop av det som är skrivet. Vi har en hel del tester kvar att göra också, som kommer ta en hel del tid. Och skiten ska va klart och presenteras om några veckor, tillsammans med en opposition.

Idag tänkte jag ha en ambitiös dag och bestämde mig för att sitta minst 8 timmar med uppsatsen. Jag har suttit tio minuter.

Börjar luta åt att detta inte kommer bli klart i tid...

Förrutom det så har jag inte diskat på tre dagar, vädret är skit och jag är fortfarande bostadslös.

Ångest.

1 comment:

osovega said...

usch, jag ser nog inte fram emot våren och uppsatsskrivningen. kommer ha ångest hela terminen...