Wednesday, July 4, 2007

Hemma igen

Hemma igen... Hemma från värmebölja, skrikande greker, alldeles för många svenskar och australienare än vad som finns i sverige, delfiner, saker som stått där sedan 3000 år tillbaka, vägar som verkar nästan lika gamla, hus som inte blev klara, decimeterbreda trottoarer, stränder, splitscreen... Tillbaka till... Fredrik Lindström, termometrar, Basshunter, mulet väder, toaletter som klarar toapapper, tv-spel, och likbleka människor (som jag själv kommer vara igen om en högst månad). Dessutom varmt välkomnad vid ankomsten av kungaparet, Björn Borg, Kajsa Bergkvist, och ett litet barn.

Blandade känslor... Även om vi hann med precis lagom mycket turistande runt ruiner och lika och steka oss på stranden (eller vid poolen) var det förstås trevligt att komma tillbaka till sverige, men mest för att man inte behöver leva i 4 t-shirtar längre, och för att man förstår språket, och för att tv-spelen finns här =)

Nu har vi varit hemma i två dagar, tillräckligt länge för att gå från "när jag kommer hem ska jag spela tv-spel" till "livet är lite för kort för att spela tv-spel jämnt" och det jag saknar mest nu är istället alla prylarna jag INTE har. JAG VILL HA ETT JOBB, och när jag har ett jobb, så ska jag KÖPA SAKER TILLS JAG SPYR.

Förresten visade det sig att Aten inte heller var lika trevligt som Melbourne... Jakten på den perfekta storstaden fortsätter.

...
Nu har jag nyss laddat ner låten "Sång om ingenting".



Så heter dom, dom som gör den. Enhetligt iklädda rutiga skjortor där. Hoppas de gjort det med flit, på samma sätt som texten...

Det här är en sång om ingenting, så alla brats kan hoppa omkring.
E på klubben dricker skumpa, å alla brudar tar på min rumpa.
Det här är en sång om ingenting, så alla brats kan hoppa omkring.
Å i baren shotar vi Jäger för att visa vem som äger.
Det här är en sång om ingenting, så alla brats kan hoppa omkring.
Har du svårt å sitta still? Då är det dags att ta en till!


Så... klockrent. får mig förstås att tänka på det svenska apollo-gänget som rest ända från stureplan till "Rehab" på ios i grekland, för att göra exakt samma sak de gör hemma... "asså, det är nån som har rekordet, sju shots på sju sekunder. asså det måste vi slå!"


Jag vet, den här bloggen har ingen röd tråd, alls. Det gör inget. och JA JA, jag har fortfarande också en rutig jävla skjorta.

...och i morrn ska jag ta reda på vad Lonely Planet har att säga om Sverige.

No comments: