Friday, May 11, 2007

Jan vs ondskan

Kapitel 1: British Airways

Fick ett brev idag (första gången de svarat sen i oktober).
"Compensation payments under EU regulation 261/2004 are only made in the event of a cancellation, and not for delays. ... I enclose a travel voucher at the value of SEK700 in this letter."

Jahaja. Tänka sig, för på eur-lex.europa.eu så står det
Whereas ... Denied boarding and cancellation or long delay of flights cause serious trouble and inconvenience to passengers.


...och SEK 700 < EUR 600.

Suck.

Kapitel 2: Folktandvården

Tandläkaren: "Dina tänder ser inte bra ut. Jag tycker du ska gå direkt och boka en tid hos en tandhygienist så du lär dig borsta tänderna ordentligt. Det kostar 700 kronor."
Jan: "Ehh... Jag var hos en för två månader sen"
Tandläkaren (trycker lite på datorn): "Jaha, 'mycket rent och fint' har hon skrivit här ja. Jaha. Hmm, ok. Vi kan kalla dig om ett halvår kanske så får vi se.

Sen...
Tandläkaren: "Ditt kontrakt gick ut för 11 dagar sen. Det står fel på din lapp som vi skrev och gav till dig, den här undersökningen kostar dig 500 spänn."

Man kanske skulle börja gå till en privattandläkare trots allt. Eller bara sluta gå till tandläkaren i molkom, är väl det som är problemet kanske.

6 timmars sömn, here I come!

1 comment:

Anonymous said...

klart du ska gå till praivattandläkare. dom är trevliga, punktliga och tvingar dig inte komma flera gånger om året om du inte vill. =) serviceinriktade helt enkelt. länge leve konkurrens!!