Sunday, January 21, 2007

Mer tjat om Australien

Hade egentligen tänkt skriva nåt helt annat, men så läste jag bloggen "Emma's tankar" och bara tänkte att jag var tvungen å citera och härja istället.

Det ar verkligen sa att jag lever ett helt eget liv har borta. Vagar sa som Skibo, Morganton, Cumberland, Owen och McPherson Church betyder inget for er, men ar benstommen i Fayettesville och ar vagarna som betyder allt. Namnas bor ocksa All American, Bragg Boulevard, Raeford och Ramsey. Skibo ar shoppinggatan, Bragg Boulevard ar sluskgatan med prostituerade (och jaa, jag har sett dom) och Ramsey ar gatan ingen vill till eftersom den ligger langt bort at helvete. Efter det har aret kommer jag aldrig ringa nagon och saga: Let's meet at Starbucks on Skibo, next to the mall. You just turn right on Raeford and continue down Skibo until you've passed Camp Ground and Morganton. You see Sears on your right hand side too! Sa javla sjukt! Jag antar att alla som flyttar kanner sa, men bara dom som bara kommer vara borta for en liten stund forstar hur jag kanner.

Precis jätteexakt så där kändes det i Ballarat. Eller känns det som att Ballarat kändes, eller... Ja. Fast Main Rd, Sturt St, Bridge Mall, Central Square, Bakery Hill, Bunninyoung, Peter Lalor North och Bella Guerin istället då. Fast några prostituerade såg vi inte i Ballarat (och i Melbourne var vi inte så mycket i Fitzroy =P)


MEN, det har förhoppningsvis inte varit sista gången jag kliver ut ur Melbourne Airport, tar Skybus:en till CBD, kliver ut från Southern Cross, går längs Spencer St och knatar över Yarra på Princes Bridge för att käka i Southgate. Går till Flinders St, tar spårvagn 16 till St Kilda och njuter av lite alkoholhaltigt på Espy.

Och det är antagligen bara jag själv som längtar tillbaka när jag läser alla de där namnen jag nyss skrev... =/

Öhm, jaja. Nästa inlägg ska handla om nåt annat.

1 comment:

Emmalicious said...

Jag maste saga att det var lite av en chock nar jag borjade lasa och sag lite av min blogg dar haha. Men vad roligt att jag kan forklara nat du kanner :) Du behover inte kanna att du missar nat for att du inte ha sett prostituerade. Kolla pa pretty woman, dom sag ganska mycket ut som dom :)