Wednesday, January 17, 2007

Hej.

ok. alla ska ha så jävla fyndiga namn på sina bloggar, men jag har tydligen inte riktigt fantasin nu för tiden.

aja.

vem är jag?
En tanig kille som heter Jan. Jag spenderar för mycket tid framför olika skärmar. Jag är 22 år. Jag är relativt bra på att vissla. Jag tycker att melodifestivalen är underhållande. Jag tycker Jan Stenmark är rolig. jag tycker att självdistans och humor är de bästa egenskaper människor kan ha. Jag gissar att HD-DVD är framtidens filmformat. Jag röstade på ett parti i alliansen som får folk att säga "varför det?". Jag tycker att Futurama är roligare än Simpsons och att Lost är bättre än Prison Break. Jag gör alldeles för många tokigt dumma saker, och om jag fortsätter i den här takten så kommer...det inte bli bra alls.

Hur står det till med Jan?
Jag har nyss kommit hem från Australien där livet är underbart (Här kan ni lässa bloggen jag skrev när jag var där). Jag hatar sverige och kommer tjata om hur mycket bättre australien är, väldigt mycket längre än min omgivning kommer orka med. Jag lyssnar nu på konstig australiensk musik och blir nostalgisk när jag upptäcker att det är skit-såpan "Home & Away" på tv. Jag är också vansinnigt fattig eftersom jag brände varenda öre jag hade där borta, och behöver en ny TV, skrivbordsstol, soffa, soffbord, dator, och en lägenhet att ställa det i... Den lägenheten ska finnas i Karlstad eftersom jag pluggar där nu och två terminer till. Sen blir det ut i stora vida världen, eller åtminstone stora vida landet, för Karlstad är ju inte särskilt aktuellt att spendera sitt liv i.

Ja, det var väl det. Nu ska jag bara vänta tills nånting intressant händer eller tills jag kommer på nån åsikt att skriva om.


PS. Jag är för trött för å fixa räknare å skit. Om ni läser bloggen utan att tänka "vad är det här för jävla skit", lämna gärna en kommentar... =)

2 comments:

osovega said...

trevligt att du inte ger upp bloggandet :) det ær ju trots allt underhållande ibland.

ær australien verkligen så bra? eller ær det så att folk generellt ær trevligare i alla andra stællen æn sverige?
i norge ær de næmligen också vældigt hyggliga, och jag ær osæker på om det har med klimatet att gøra. hær har det varit snø och vinter sen mitten av oktober, och lær ligga kvar långt in i maj. solen har varit borta sen februrai och visar sig først på søndag. vilket inte ær troligt att man får se, eftersom det ær nederbørd mest hela tiden hær.
men ændå mycket bættre æn sverige..?

långt och babbligt blev det visst..

Emmalicious said...

Oh, jag trodde du hade gett upp bloggandet for alltid. Jag alskar att lasa dina bloggar. Du far allt vardagligt att lata sa intressant vilket lyser upp mina dagar :)