Sunday, September 19, 2010

Jag hatar inte människor...

"Nu går jag och röstar på dom rödgröna. För jag vill bo i ett land där vi tittar lite mer på varandra och lite mindre i plånboken.", skriver Henrik Schyffert på Twitter.

"Om du röstar på de blåa kommer ett troll och tar ditt barn! Röstar du på de röda får du glass!" sa Soran Ismail i Parlamentet, och parodierade klockrent såna som Schyffert.


Jag är bara lite jävla trött på vanföreställningen att alla som röstar på Alliansen älskar pengar och hatar människor. Det är liksom inte så, båda sidorna försöker lösa samma problem men jag är helt enkelt övertygad om att de rödgrönas lösningar fungerar sämre eller inte alls och att de mer eller mindre kommer driva Sverige mot fördärvet om de får komma tillbaka till makten.

Mot vallokalen!

No comments: