Tuesday, March 30, 2010

Min källare

Min källare är som ett svart hål.

Uppfostrad av snåla jävla föräldrar och som fattig student som jag oftast har varit så har jag lyckats samla på mig en sån jävla massa elektronikskit genom åren. För några månader sen började jag rensa ut en gång för alla. "Reduce, Reuse, Recycle"-fanatiker som jag är åkte rubbet ut på Tradera, 1:- utropspris. "Även om jag inte tjänar nåt på det, så känns det ändå bättre att sälja grejerna för 1:- än att slänga dem." Så jävla ädel är jag. Nåja. Några av prylarna var inte ens värda att lägga ut på Tradera.

Som en 15" tjock-datorskärm, med webbadressen till mitt universitet inbränt med gigantiska bokstäver på ovansidan. Jo, hederligt mottagen från en "var så god och ta"-hög, på den tiden denna skärm faktiskt var bättre än den jag hade innan, men det gör ju inte att den ser mindre stulen ut för det. Så vad göra? Synd å slänga nåt som trots allt fungerar klockrent.

"Jag skriver 'Bortskänkes' på en post-it-lapp och klistrar på den och ställer ner den i källaren. Står den kvar om några månader går jag och lämnar den till återvinningen."

En vecka senare var den borta.

"Men den här svarta lädermidjeväskan med min arbetsgivares gula logotyp på kan väl knappast nån vilja ha? Äsch, jag lägger ner den i källaren ändå."

Borta efter mindre än två dagar.

Idag la jag ner en fender (!) som jag fick av mina goda vänner i födelsedagspresent. Hur länge tror ni den ligger kvar?

No comments: