Wednesday, March 3, 2010

Människoförakt

"Hej vad har du för abonnemang?!?"

Ett tag så hatade jag individerna som står på stan och desperat försöker lura på folk otroligt oekonomiska abonnemang.

Men så tänkte jag efter lite och kom fram till att de faktiskt lyckas sälja skit tillräckligt ofta för att det ska löna sig att stå där. Samma sak gäller telefonförsäljare. Det finns alltså människor som tackar ja till prenumererar av kalsonger och inte tvekar att binda upp sig på både det ena och andra abonnemanget som främmande människor ringer upp dem på deras fritid och säljer till dem.

Då började jag förakta mänskligheten lite mer.

2 comments:

elli said...

Det finns ju massor av människor som inte besitter förmågan att säga nej. Typ jag. Som betalade hemtelefon i ett år utan att ha en hemtelefon.

Jan said...

Nu blev jag ledsen... :-(