Tuesday, November 17, 2009

Orka orka

Några irriterande saker de senaste dagarna:

Gjorde chokladfläckar på tröjan.
Måste gå hem tidigare från jobbet för att hinna till en tvättid jag varit tvungen att vänta 11 dagar på.
Tre timmar efter jobbet, två dagar i veckan, går åt till att titta på spännande distansutbildningar.
Löneförhöjningar dröjer, "utdragna förhandlingar med fackförbunden".
Brände köttfärsen.
Det är fullt på bussen vilken tid man än åker.
Det är mörkt hela tiden.
Det är antingen kallt och blåsigt, kallt och regnigt, eller regnigt och blåsigt. Eller kallt, regnigt och blåsigt.
Mina nya skor är fula och kalla (men de suger iofs inte in vatten).
Mer än var tjugonde svensk är rasist eller för dum för att förstå att SD är det.
Jobbdatorn är för långsam.
Windows på min egen dator krånglar, inte på ett "nej idag fungerar jag inte" utan på ett småirriterande "nej nu när datorn varit igång ett tag så ska jag börja göra så att fläktarna låter lite mer tills du startar om datorn".
Spotify har glömt bort att jag rensade bort alla låtar jag tröttnat på i eftermiddags.
Jag är precis hur trött som helst.
Australien har värmebölja.
Min mikrovågsugn har en ovanligt stor tendens att göra så att maten exploderar eller bara bli svart.
Att-göra- och att-köpa-listorna bara växer och växer.


Och det här är den censurerade versionen. (Den ocensurerade innehåller inte värre, bara fler, småirriterande saker.)


Orka orka.


Nu ska jag gå upp och mikra den sista portionen av den lätt brända texmex-köttfärsen. Sen ska jag titta på en lektion om BizTalk i några timmar.

1 comment:

Ewa said...

Det kallas november... Det blir inte roligare än så här då. Därför får man satsa på roligare saker- jul t ex är ju jättekul! Ut o köp julbelysning, glögg, julklappar, koka lite knäck eller vad du vill så glömmer du snart november!:) Snart bara en vecka till första advent!!:)