Saturday, April 11, 2009

Vakum efter exjobbet

Nu var det ju inte direkt så att exjobbet under de sista 10 månaderna tagit upp särskilt mycket tid, men det känns ändå lite tomt. Inget mer "nej, inte ska jag åka och köpa möbler, jag behöver ju jobba på exjobbet. Usch vad tråkigt att jobba på exjobbet, jag tar och diskar/spelar tv-spel/ser nån film/köper nån kul teknikpryl/dammsuger istället".

Närmsta målen i livet just nu:

- Min arbetsgivare tvingar mig att förbereda mitt PMS-samtal på min fritid, genom att fylla i en ePMS. "PMS". "ePMS". Jobba på fritiden. Några såna där små detaljer som gör att Dilbert känns lite närmare verkligheten än vanligt.

- Bestämma vad fan jag ska göra på semestern. Förslag sökes!

- Överleva den här månaden utan att göra av med för mycket pengar.

- Styra upp garderoben. Går inte utan att misslyckas med den där "överleva den här månaden"-punkten.

- Styra upp lägenheten. Går inte heller utan att misslyckas med den där "överleva den här månaden"-punkten.

- Röra på mig lite mer, skaffa ett sexpack och 10 kg muskler. Går lite sådär.

- Styra upp mina cooking skills. "Girls only want boyfriends who have great skills." (Napoleon Dynamite). Och ja, ännu en gång snor jag inspiration skamlöst från Ellis blogg.

Några extra kandidater är:

- Göra en design och byta namn på den här bloggen

- Lära mig franska... Fast varför det, egentligen?


Överlag jävligt ointressanta mål.

Blä.

1 comment:

elli said...

Du får stjäla hur mycket du vill och hur skamlöst som helst...=)