Tuesday, October 21, 2008

Fyra låtar

De tre bästa låtarna just nu


U2: The Hands That Built America får mig att vilja åka tillbaka till New York, eller åtminstone se filmen Gangs of New York, och att tycka att U2 är världens bästa låtskrivare. Njuter av soundet och får gåshud av låttexten...



Guns 'n' Roses: Paradise City får mig att vilja spela mer Burnout Paradise och skaffa Guitar Hero. Och att lyssna på låten en gång till. Och önska att jag vore lite rockigare. Och hade en bättre stereo.



Chubby Checker: Let's Twist Again... Ja, frisyren har jag ju redan. Ska bara lära mig hans moves ända intill perfektion, särskilt de mellan 1:00 och 1:30, och när de blir inne igen - för det blir de - då jävlar.


Bäst låt för tre och ett halvt år sen


När jag råkade höra Heaven Knows med Squeeze var det första jag tänkte "jag har bloggat om den här låten". Och det hade jag. Den 7 mars 2005 i ett inlägg som hette "the album", där jag valde den som den inledande - eftersom det var den gladaste - låten i det perfekta depp-albumet. Jag var nog inte så glad när jag skrev det inlägget (jag gissar det, eftersom de första två raderna i inlägget var: "Livet är hårt. Är det min tur att ha lite medgång snart? Här är det perfekta depp-albumet...")

PS. Jag fick aldrig nån medgång...

1 comment:

Anonymous said...

kör du "lets twist"-movesen på blue moon på vår kommande klassfest så är du däreefter min husgud. :)