Tuesday, July 15, 2008

Dagbok

Min minisemester är slut. En liten summering kanske?

Började med att åka till London och träffa Will och Gloria igen. Mycket trevligt. Oväntat lite supet, men ändå inte med tanke på hur vi fnattade runt och försökte se så många sevärdheter som möjligt... och vi hann nog med de viktigaste =) Sista dagen var vi så trötta att jag och Gloria somnade på en parkbänk och medan vi sov så gott gled en polisbil förbi, funderade på om vi är uteliggare eller inte, och gled lyckligtvis vidare för att bötfälla nån riktig uteliggare. Will knatade runt och lekte med kvistar.

Sen åkte jag hem, plockade upp den nya datorn jag beställde innan jag åkte, och åkte upp till föräldrarna. Min moster råkade va på besök, och med en släkt där ena halvan är nästan utdöd och den andra halvan bor i norrland, så är ju såna besökt relativt ovanliga, så lite trevligt var det ju. Efter att ha genomlidit många långa pratstunder om barndomsminnnen från 20 år innan jag föddes på platser jag aldrig varit, smet jag tillbaka till göteborg och började jobba.

Och annars är det mesta precis som vanligt: Min lägenhet är stor, dyr, skabbig och tom, jag har träningsvärk från en pinsamt kort joggingrunda i söndags, och min shoppingspree tog tvärstopp efter att jag köpte den nya datorn jag egentligen inte behövde - men kom igen, 3000 för laptop, man kan ju inte motstå! Så, nu måste jag snåla i två månader. Och nej, ingenting bokat och ingen färdrutt bestämd inför USA-resan...