Tuesday, August 28, 2007

Vad göra?

"Om jag skulle ta och jobba lite. Hmm... jag har bara två rätt så enkla saker kvar att göra, och det spelar ingen roll om jag gör dom nu eller om några veckor i vilket fall eftersom jag mest väntar på min kollega. Om jag skulle ta och titta lite efter nånstans å jobba om ett halvår? Äsch, skitlångt kvar. Jag kan börja om några månader. Om man skulle ta och kika på exjobbet då? Hmmm... Vad var det för förslag läraren skickade?

'Syftet med exjobbet är att utvärdera och förbättra användbarheten hos en open source-lösning för bla bla. I exjobbet ingår att göra en detaljerad analys av bla blas användbarhet, komplettera dokumentationen och att ta fram kompletterande moduler för att förbättra funktionaliteten.'

Oj vad roligt. Hitta nåt roligare? Njae, ingen större idé säkert. Jaja, då var det klart så länge. Om man skulle ta och städa då? Nope, rent och fint här. Träna lite kanske? Nej, alldeles för sent för det nu. Jag är ju skittrött nu ju dessutom. Spela lite tv-spel då? Nej men usch, då får jag bara dåligt samvete för att jag inte gör åt vettigt... Oj, nu började tv:n flimmra igen, bäst jag slår lite på den. Suck, jag behöver en ny tv... Hur ska jag få råd till det? Om jag skulle ta och jobba lite..." (börja om från början)



Ungefär så har mina senaste dagar varit...

Dessutom: MTV har blivit fulare, min golvlampa har gått sönder, Blood Diamond är svinbra, världen är jätteliten och dagens låt är "Push It To The Limit" från Scarface. Heja 80-talet!

No comments: