Wednesday, May 4, 2011

Köp!

Försöker spara lite tid och ser om någon jag känner vill köpa, innan jag slänger ut dem på Tradera/Blocket. Köp!

Det mesta är välvårdat, funkar fint och är komplett med kartonger, manualer, tillbehör etc (semi-OCD...). Om köparen är någon jag känner ger jag skitbra garanti även på de mest slitna grejerna. :)

- 5.1-surround-förstärkare med HDMI: Yamaha RX-V463. Kanonbra skick!

SÅLT! - PlayStation 2: Satin Silver "tjock"/"plus" (bästa modellen). Fungerar perfekt och är helt komplett med original-kablar, 2 hk etc men är repigt och välanvänt (jag köpte det begagnat). Oöppnat original-minneskort ingår

- Trådlös router: Linksys WRT54GL med DD-WRT (sjukt ful men är världens bästa router, minst)

- Gigabit-switch, 5 portar: Zyxel GS-105B (drar som mest 3,15 Watt, mer än 4 år garanti kvar från tillverkaren)

- Com Hem-modem (upp till 25 mbit), komplett med alla (skitlånga) kablar

- TV-spel i varierande skick: Metroid Prime (GC), Final Fantasy IX (amerikanskt/PS1/Platinum, extremt repigt tyvärr), Mega Man X5 (amerikanskt/PS1)

- Äldre datordelar: har alldeles för mycket sån, som typ bara är användbar om du har nån gammal dator som gått sönder på nåt sätt. Fråga om du letar efter nåt särskilt...

3 comments:

Simon said...

Tänkte lägga ett bud på din linksys wrt54gl, men jag inser att jag redan har tre. Och de envisas med att fungera helt klockrent allihop (och startas om precis lika ofta som man har strömavbrott). Så nja. =)

Jan said...

Köp min och några till så kan du kanske bygga nåt liknande det här:

http://home.comcast.net/~mjmahon/AppleCrateII.html

:)

Simon said...

Ojoj. Intressant projekt!
Undrar hur hög den där stapeln måste bli för att få lika många IPS eller FLOPS som exempelvis en iphone, eller något. =)

...
Efter googlande:
...

Apple II klarar 20kIPS, och det ser rimligt ut att varje "våning" gör ca 3cm på stapeln, ganska lågt räknat.

En iPhone 3GS klarar 1250MIPS.

Stapeln skulle då bli 1875m hög, om jag räknat rätt. =)