Monday, March 9, 2009

Veckan som gått

Under veckan som gått har jag, i ungefär kronologisk ordning...

...inte vaknat när vinden på huset 100 meter bort brann upp

...köpt "Kenny" och "Kenny Starfighter" på DVD. Mycket bra.

...köpt en surround-anläggning. Efter en månads drygerier hit och dit står äntligen skiten i min vardagsrum, och jag är hur nöjd som helst.

...tagit ut alldeles för mycket flextid... kändes det som.

...konstaterat att det vore otroligt pinsamt om de döper det där pariserhjulet i gbg till "Gothenburg Eye" eller ännu värre "Lilla London Eye".

...varit i Norge och hälsat på Mogren och Skoog, slöat i Mogrens soffa, åkt skidor, gjort ett sådär ambitiöst försök att gå ut och supa, sedan slöat i Mogrens soffa igen. Mycket trevligt. Skidåkningen var mycket trevlig: hur bra snö som helst, trillade inte en enda gång (och det KAN vara personligt rekord), och en liten skidskola där läraren sa att vi minsann gjorde rätt trots allt. Desto mindre trevligt var dagen därpå, träningsvärk naturligtvis och att sitta på en buss och behöva gå på toa i 4 timmar eftersom nån tant bosatt sig på den är också ganska plågsamt. Att se på bankkontot efteråt hur mycket allting faktiskt kostade var inte heller nån höjdare, men men... =)


Ny vecka, nya äventyr...

1 comment:

Anonymous said...

Jag älskar Kenny Starfighter. Den 25 mars kommer jag sitta i biosoffan. MYCKET förväntansfull!
Och DVD!? LYX!
Varifrån!?