Tuesday, March 4, 2008

Dagbok, 4/3 2008

Sov för lite och vaknade för sent. Åkte till jobbet. Hade utvecklingssamtal där vi kom fram till att jag inte jobbat där så länge än. Sen hade vi möte och visade vad vi gjort den senaste veckan och alla sa att det var fint. Förstås. Sen åkte jag hem, och köpte saker på Hemköp jag aldrig köpt förrut på vägen. Sedan blev jag överfallen av en äldre dam på bussen (bokstavligt). Hemma lagade jag köttbullar och potatismos, tittade på Packat & Klart på SVT:s hemsida och ägnade jättelång tid åt att hitta program för att smäcka in filmer av vidrigt låg kvalitet på mobiltelefonen för att överleva en massor av timmar lång tågresa. Inser sedan att jag slarvad bort luddet till ena hörluren på handsfreen och att den inte är standard på något vis, så att jag måste köpa ett nytt jävla handsfree i morrn. Blir också orolig för att jag slarvat bort datorväskan till jobbdatorn eftersom jag inte kommer ihåg vart i mitt 4 kvm stora område jag lagt den, och blir orolig för att min skidbokningsbokning inte kommit fram i tid.

Sen insåg jag att jag inte kommer hinna lägga mig i vettig tid ikväll heller.

Är det nån som har bra filmer eller kul serie på sin dator får ni jättejättegärna starta en FTP-server eller dela ut en mapp på MSN eller nåt, jag har väldigt väldigt många timmar att slå ihjäp på tåg under veckan som kommer!!


Hört på spårvagnen:
Han: Vänsterpartiet har demonstration på lördag, ska du med?
Hon: Jasså, vad demonstrerar dom om?
Han: Jag vet inte...
Hon: Det är ju antingen för eller emot något.
Han: Det var emot något, var det... De ska supa efteråt också

1 comment:

osovega said...

Ljudböcker skulle kanske fungera? Det tycker jag är ett väldigt trevligt sätt att fördriva tiden med. PirateBay har en del trevliga.